Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Ahad, 31 Julai 2011

Ramadhan 1432

Untuk kali ni tak mau nak tulis panjang - panjang...
Sebab tak der isi lagi terlintas kat kepala ni...
Nak suruh ganti puasa bagi sapa yang tak habis lagi pun...
Boleh sehari saja iaitu esok hari...
Kalau yang banyak - banyak hari tu memang tak sempat dah...
Jadi artikel ini kali ni hanya untuk kongsi iklan Ramadhan daripada TV9...
Sebelum layan iklan kat bawah ni, penulis nk ucapkan...

Selamat Menyambut Ramadhan 1432/2011

Bagi sapa - sapa yang rasa nak muat turun jadual waktu imsak dan berbuka...
Boleh pilih sendiri kat jadual kat bawah ni...


BIL NEGERI KAWASAN
1 PERLIS SELURUH PERLIS
2 KEDAH ZON 1- DAERAH KOTA SETAR, KUBANG PASU DAN POKOK SENA
ZON 2- DAERAH PENDANG, KUALA MUDA DAN YAN
ZON 3- DAERAH PADANG TERAP, SIK DAN BALING
ZON 4- DAERAH KULIM DAN BANDAR BAHARU
ZON 5- DAERAH LANGKAWI
ZON 6- PUNCAK GUNUNG JERAI
3 PULAU PINANG SELURUH PULAU PINANG
4 PERAK ZON 1- TAPAH, SLIM RIVER DAN TANJUNG MALIM
ZON 2- IPOH, BATU GAJAH, KAMPAR, SG. SIPUT DAN KUALA KANGSAR
ZON 3- PENGKALAN HULU, GRIK DAN LENGGONG
ZON 4- TEMENGOR DAN BELUM
ZON 5- TELUK INTAN, BAGAN DATOH, KG. GAJAH, SRI ISKANDAR, BERUAS, PARIT, LUMUT, SITIAWAN DAN PULAU PANGKOR
ZON 6- SELAMA, TAIPING, BAGAN SERAI DAN PARIT BUNTAR
ZON 7- BUKIT LARUT
5 SELANGOR ZON 1-DAERAH GOMBAK, PETALING/SHAH ALAM, HULU SELANGOR, HULU LANGAT DAN SEPANG
ZON 2-DAERAH KLANG, KUALA LANGAT,KUALA SELANGOR DAN SABAK BERNAM
6 WILAYAH PERSEKUTUAN SELURUH KUALA LUMPUR
SELURUH PUTRAJAYA
SELURUH LABUAN
7 NEGERI 
SEMBILAN
ZON 1-JEMPOL DAN TAMPIN
ZON 2- SEREMBAN,REMBAU, PORT DICKSON, KUALA PILAH DAN JELEBU
8 MELAKA SELURUH MELAKA
9 JOHOR ZON 1- PULAU AUR DAN PULAU PEMANGGIL
ZON 2- DAERAH JOHOR BAHRU,KOTA TINGGI,MERSING DAN PULAU BERDEKATAN
ZON 3-DAERAH PONTIAN DAN KLUANG
ZON 4-BATU PAHAT,MUAR,SEGAMAT DAN GEMAS JOHOR
10 PAHANG ZON 1-PULAU TIOMAN
ZON 2-KUANTAN, PEKAN, ROMPIN DAN MUADZAM SHAH
ZON 3-TEMERLOH, CHENOR, MARAN, JERANTUT DAN BERA
ZON 4-RAUB, BENTONG DAN LIPIS
ZON 5-GENTING SEMPAH, JANDA BAIK DAN BUKIT TINGGI
ZON 6-CAMERON HIGHLAND, BUKIT FRASER, GENTING HIGHLAND
11 TERENGGANU ZON 1- KUALA TERENGGANU DAN MARANG
ZON 2- BESUT DAN SETIU
ZON 3- HULU TERENGGANU
ZON 4- KEMAMAN DAN DUNGUN
12 KELANTAN ZON 1-JAJAHAN KOTA BHARU, BACHOK, PASIR PUTEH,TUMPAT, PASIR MAS, TANAH MERAH, MACHANG, KUALA KRAI DAN DAERAH CIKU (JAJAHAN GUA MUSANG)
ZON 2-JAJAHAN JELI DAN GUA MUSANG TERMASUK DAERAH GALAS DAN BERTAM
13 SABAH ZON 1-BAHAGIAN SANDAKAN (TIMUR),TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN,SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
ZON 2-BAHAGIAN SANDAKAN (BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH
ZON 3-BAHAGIAN TAWAU (TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN,LAHAD DATU DAN KUNA
ZON 4-BAHAGIAN TAWAU (BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN
ZON 5-(BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN KUDAT
ZON 6-GUNUNG KINABALU ( KETINGGIAN 4,101 M)
ZON 7-(BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR
ZON 8-BAHAGIAN PEDALAMAN (ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN, DAN KENINGAU
ZON 9-BAHAGIAN PEDALAMAN (BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG
14 SARAWAK ZON 1-LIMBANG, SUNDAR, TRUSAN DAN LAWAS
ZON 2-NIAH, BEKENU, MIRI, SIBUTI, DAN MARUDI
ZON 3-TATAU, SUAI, BELAGA, PANDAN, SEBAUH DAN BINTULU
ZON 4-IGAN, OYA, BALINGIAN, MUKAH, DALAT, SIBU,KANOWIT, KAPIT DAN SONG
ZON 5-, MATU, DARO, SARIKEI, JULAU, BINTANGOR DAN REJANG
ZON 6-KABONG, LINGGA, SRI AMAN, ENGKELILI, LUBOK ANTU, BETONG, SPAOH, PUSA, SARATOK, ROBAN DAN DEBAK
ZON 7-SAMARAHAN, SIMUNJAN, SERIAN, SEBUYAU DAN MELUDAM
ZON 8-KUCHING, LUNDU, BAU DAN SEMATAN
Sumber : http://www.islam.gov.my/

Sapa nak layan iklan daripada TV 9 dan 8 TV...
Leh klik baca lagi kat bawah tu...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Sabtu, 30 Julai 2011

Kerana Dia Muslim...

Masa kini kita lihat Islam dipandang sebagai pengganas...
Apa saja yang berlaku jika membabitkan penganut Islam...
Maka Islam itu akan turut dibabitkan sekali...
Ini tidak terjadi pada agama lain...
Apabila penganutnya melakukan kesalahan...
Maka hanya orang itu yang akan disabitkan bukan agamanya...
Terselamatlah agamanya jika dibandingkan dengan Islam...
Kenapa jadi macam tu??


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Khamis, 28 Julai 2011

Proton Saga FLX 1.3 dilancarkan...

Mesti ramai yang tau kan pasal ni...
Lagipun dah lama Proton lancarkan...
Pasa hari Isnin 25 Julai 2011...
Tapi hari ni baru terasa nak menulis sikit pasal ni...
Jadi ni artikel kedua la pasal Proton lepas MPV baru dari proton... kenyataan atau khayalan??
Yang ditulis pada Mac 2010 tapi masih tak dikeluarkan lagi oleh Proton...
Tak pa lah mungkin masih dalam penyelidikan kot...
Ok lah, kita lupakan pasal MPV tu...
Meh kita tengok preview sikit Proton Saga baru ni...

Proton Saga FLX

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Selasa, 26 Julai 2011

Siri ketiga duit syiling Malaysia 2012

Bank Negara Malaysia (BNM) telah mengumumkan untuk mengeluarkan syiling peringatan baru sempena pengeluaran syiling siri ketiga pada awal 2012...
Siri baru ni diinspirasikan daripada keunikan budaya dan warisan Malaysia...
Jadi syiling baru ini menggunakan tema "Keunikan Malaysia"...
Yang mana reka bentuknya memaparkan motif - motif seni kraftangan tradisional...
Juga keindahan flora dan fauna yang wujud di Malaysia...
Seterusnya menyerlahkan identiti kebangsaaan Malaysia yang kaya dan pelbagai...


Jadi mari kita lihat ciri - ciri dan spesifikasi teknikal duit syiling siri baru ni...
Err... ada spesifikasi teknikal??
Dah macam nak beli kereta la pulak kan...
Tengok ciri - ciri dan spesifikasi teknikal...
Apa dia ciri - ciri dan spesifikasi teknikal duit ni??
Mai kita tengok sama - sama...

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Sabtu, 23 Julai 2011

VasanSoft Chat Mechanic betulkan Facebook Chat Sidebar

Pastinya ramai yang masih bengang dengan Facebook Chat Sidebar (FCS)...
Walaupun cara yang diberikan sebelum ini boleh mengurangkan bengang...
Tapi masih tak cukup untuk memuaskan hati...
Mana taknya FCS masih wujud...
Masih lagi mengambil ruang kat sebelah kanan paparan pelayan web anda...
Ini menimbulkan rasa tidak selesa untuk menggunakan facebook...



Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Jumaat, 22 Julai 2011

Penting!!! Hati - hati dengan URL Blogger...

Mesti ramai yang tertanya - tanya kan...
Apahal la pula budak nih...
Apa pulak yang bahaya pasal URL Blogger??
Aku tengok ok saja...
Tak dak apa - apa masalah pun...

blogger URL


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Isnin, 18 Julai 2011

Chat sidebar baru Facebook...

Disebabkan oleh peperangan Facebook dengan Google...
Maka facebook memperkenalkan Facebook Chat Sidebar (FCS)...
Malangnya FCS ni menyusahkan kebanyakkan pengguna facebook...
Ye la kan bila sebut saja sidebar confirm makan ruang skrin...
Maka bahagian utama akan ke kiri sedikit bagi membolehkan FCS in bertapak...

Facebook Chat Sidebar

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Ahad, 10 Julai 2011

Bersih vs Patriot, kita dicaturkan??

Hmm...
Ramai orang asik bercerita pasal perhimpunan haram...
Yang telah pun diadakan di Kuala Lumpur hari ini...
Daripada RTM sampai la ke Media Prima...
Asik cerita pasal benda yang sama je...
Sib bek la aku tak dak Astro...
Kalau tak ntah - ntah semua cerita benda yang sama...


bersih vs patriot


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Jumaat, 8 Julai 2011

Antaramuka baru blogger??

Setelah lama tak bukak blog ini...
Agak terkejut la jugak...
Sebab tetiba bukak jer dah berubah antaramuka...
Ingat dah salah url tadi...
Tengok - tengok memang betul blogger...
Korek punya korek...
Rupa - rupanya blogger dah tukar antaramuka...
Dalam bahasa orang putih dipanggil user interface...

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih