Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Isnin, 26 September 2011

Sembah Berhala Tanpa Sedar??

sembah berhala
Apabila seseorang muslim itu ditanya, "Kau ni kafir ke?", pasti muslim tersebut akan marah, walaupun dia adalah seorang ahli maksiat. Keislamannya hanya pada nama, bukan pada amal perbuatannya.

Selain daripada bertanya seperti di atas, cuba kita tanya kepada muslim yang lain, "Kau ni sembah berhala ke?". Pasti kita akan dimarahi, ataupun pipi kita akan merah buat seketika.

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Jumaat, 23 September 2011

Hakikat Pernikahan

Ada banyak alasan manusia yang membuat dasar dari hakikat pernikahan...
Hakikat yang seperti apakah yang paling membahagiakan?
Mari kita sama - sama lihat...
Yang manakah akan menjadi pilihan kita???


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Isnin, 19 September 2011

Khasiat Pisang

Perhatian:
Jangan sekali-kali menyimpan pisang dalam peti sejuk. Lepas baca anda semua pasti akan pandang tinggi pada buah pisang.

buah pisang emas kuning
 
Pisang mengandungi 3 jenis gula semulajadi – sukrosa, fruktosa dan glukosa yang digabungkan dengan gentian. Pisang memberikan tenaga kepada manusia dengan kadar segera dan berterusan. Kajian yang telah dibuat menunjukkan bahawa 2 biji pisang mempunyai cukup tenaga untuk senaman selama 90 minit. Tidak hairanlah pisang dijadikan buah utama kepada atlit terkenal dunia. Bukan itu saja, malah pisang juga amat sesuai untuk mencegah dan merawat beberapa jenis penyakit, menjadikannya amat sesuai dalam pemakanan kita seharian. Mai kita tengok apa kebaikannya...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Khamis, 15 September 2011

Cannon X Mark I, tetikus kalkulator...

Pernah dengar tetikus kalkulator??
Pernah nampak tetikus kalkulator??
Mesti tak pernah kan...
Tengok gambar kat bawah ni...
Tak dak photoshop - photoshop pun...
Gambar betul ni...

Canon X Mark I Mouse Lite


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Isnin, 12 September 2011

Tanda - tanda dan penyakit...


MATA – Bertindak balas dengan keadaan hati.


Mata menjadi merah:
Hati mengandungi paras toksin yang tinggi...
Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin...



Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Jumaat, 9 September 2011

Viva bakal ikut Myvi??

Sebelum ni kita tengok Perodua Myvi baru...
Kemungkinan Perodua nak buat penggantian untuk model viva pulak...
Betul ke tak tak tau la...
Kalau betul pun bagus la jugak...
Sebab viva pun dah lama dah ada kat pasaran...

Bukan pasai apa...
Sebab Daihatsu ada tunjuk satu model kereta konsep dekat Indonesia...
Model tersebut diberi nama A-Concept...
Jadi terdapat ura - ura mengatakan ianya akan menjadi model terbaru Daihatsu...
Yang kemungkinan menggantikan ataupun jadi model baru bagi kereta segment A...

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Selasa, 6 September 2011

Cara betul tambah darah??

Selalunya kita dengar makan hati kalau nak tambah darah...
Itulah yang selalunya doktor akan sarankan...
Dalam buku biologi pun ada bagitau macam tu...
Tapi tahukah anda Rasulullah tidak menggalakkan kita makan organ dalaman...
Yang mana satu nak percaya ni??
Kajian saintis ka atau nasihat Rasulullah??

sel darah merah

Mari kita baca pengalaman seorang guru biologi...
Yang mana dilema tentang fakta sains dan fakta sebenar...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Sabtu, 3 September 2011

Counter Strike : Global Offensive

Mesti peminat counter-strike rindukan versi baru...
Ye la kan asyik main Condition Zero dan Source jer...
Bagi yang pc yang tak berapa nak mampu tu...
Mungkin la rasa cukup la setakat pakai Source ataupun Condition Zero...
Tapi bagi yang mempunyai pc yang lebih berkuasa...
Sudah tentulah bosan asyik grafik dengan senjata dan peta yang sama...
Sampai dah boleh teka dah tang mana tempat nak menyorok...
Macam mana strategi nak menang...

Jadi terdapat permainan baru yang bakal dikeluarkan bagi siri ni...
Yang dikenali sebagai Counter-Strike:Global Offensive (CSGO)...
Bakal dilancarkan secara rasmi pada awal tahun 2012 kelak...
Walaupun versi beta bakal dikeluarkan pada akhir tahun ini...
Jadi pemain boleh mengujinya dahulu dan mengetahui cara permainannya...
Kat bawah ni cover siri baru Counter-Strike yang bakal dikeluarkan...

Counter Strike Global Offensive


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Jumaat, 2 September 2011

Gila! Tudung diharamkan di IPTA dan IPTS...

Isu pengharaman pemakaian tudung di IPTA dan IPTS di Malaysia. Ahli-ahli parlimen negara sudah mendapat kata sepakat bagi mengharamkan pemakaian tudung bagi pelajar wanita di IPTA dan IPTS di Malaysia ini berikutan dengan faktor-faktor kesihatan. Ini kerana pelajar-pelajar wanita yang memakai tudung ini didapati kurang mendapat prestasi yang agak cemerlang. Kenyataan ini juga disahkan oleh pakar-pakar di Hospital Selayang yang membuat kajian terperinci pemakaian tudung ini. 



Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Khamis, 1 September 2011

Ramai remaja 18 tahun hilang dara...

KUALA LUMPUR: Pengajaran dan peringatan buat ibu bapa apabila seorang gadis mengaku melakukan hubungan seks sehingga lima kali seminggu dengan teman lelaki seusia di rumah kedua-dua keluarga mereka ketika masing-masing baru berusia 14 tahun.

Lebih mengejutkan, Azy, kini berusia 16 tahun, mengaku pernah ‘tidur’ dengan lapan lelaki sepanjang dua tahun terbabit dalam hubungan terlarang itu.



Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih