Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Khamis, 17 September 2009

Hari raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Erm...
Tinggal berapa hari je lagi nak raya...
Cepatnyer masa berlalu...
Sebelum terlepas...
Penulis nak ucapkan la Selamat Hari Raya...
Maaf Zahir dan Batin...
Bukan pasal ap...
Takut la jugak...
Buat salah tanpa sedar...
Kalau buat silap x per...
Ramai orang tak kisah...
Tapi bila buat salah...
Susah...
Bukan semua yang suka memberi kemaafan secara sukarela...
Mesti ada orang kena mintak maaf...
Tu pun kadang - kadang nasib jer orang tu maafkan...

Jadi penulis harap semua yang ada buat salah tu...
Gi mintak maaf cepat - cepat...
Takut nanti tak sempat...
Nanti hidup merempat...
Macam mana nak selamat...
Kalau dah hidup tak berkat...
Tapi jangan la pulak bila dah minta maaf tu...
Buat balik benda - benda yang kita minta maaf tu...
Hampeh kalau macam tu...
Penat jer mintak maaf...
Rugi air liur jer...
Tapi lebih baik la daripada tak mintak maaf langsung kan...
Huhuhu...

Bila muncul jer perkataan raya tu...
Mesti ramai yang dah buat macam - macam persiapan...
Ada yang dah prepare baju berpasang - pasang...
Ada yang dah prepare kuih berbakul - bakul...
Tak ketinggalan jugak yang renovate umah...
Memang dasat persiapan untuk sambut syawal yang bakal tiba nih...
Biasa la kan...
Raya setahun skali jer...
Kalau ikut tahun bulan la (hijrah lar...)...
Tapi kalau ikut tahun matahari (masihi lar...)...
Boleh jadi raya setahun 2 kali...
Lepas tu ramai - ramai melompat 2 kali raya satu tahun...
Padahal skali jugak...
Adeh...

Erm...
Satu lagi yang kita slalu uat masa raya...
Kunjung - mengunjung sanak saudara...
Hehehe...
Masa raya ni la kita nak jumpa dengan sedara - sedara...
Leh kenal sedara - sedara kita...
Sampai pernah skali penulis terkejut...
Satu kampung tu semua sedara penulis...
Huhuhu...
Ramainyer nak kena kenal...
Tapi biasa la...
Bila lagi semua nak berkumpul sama - sama kan...
Nak tunggu cuti...
Cuti lain bukannya sama pun...
Jadi cuti raya ni la kita nak jumpa...
Btul tak??

Raya gak masa kita nak sucikan diri...
Selain daripada meraikan kemenangan...
Jadi jangan lupa ZAKAT FITRAH...
Bagi yang masih ditanggung tu...
Jangan la buat tak tau jer...
Ambik tau pasal zakat ni...
Bagi yang menanggung plak...
Cepat2 la selesaikan...
Takut terlambat nanti tak boleh bayar...
Masa paling afdhal nak bayar ialah sebelum solat sunat hari raya...
Tapi jangan tunggu yang afdhal sampai jadi haram...
Bahaya tu...
Huhuhu...

Erm...
Rasanya cukupla setakat ni...
Sebenarnya tengah bosan nih...
Pastu tak der idea nak tulis...
Kalau ada kesalahan dalam penulisan tu tegur - tegur yer...
Biasa la...
Manusia sentiasa buat salah dan silap...
Akhir sekali...
Penulis nak ucapkan...

"SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI TAHUN 2009"


"MAAFKAN KESALAHAN LUARAN DAN DALAMAN SAMADA SECARA SENGAJA ATAUPUN TERLUPA"

Sekian...
Terima kasih kerana sanggup membaca...

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih