Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Khamis, 26 April 2012

Lelaki dapat bidadari... Perempuan??

Pasti anda pernah mendengar...
Selalu orang bercerita tentang bidadari syurga...
Yang merupakan ganjaran kepada kaum lelaki yang masuk syurga...
Ramai guru - guru agama yang selalu mengingatkan kita pasal benda ni...
Tapi pernahkah anda terfikir...
Kalau lelaki dapat bidadari perempuan dapat apa??

Mana aci lelaki saja yang dapat...
Perempuan tak dapat apa - apa...
Malah ada yang pandai - pandai kata...
Kalau lelaki dapat bidadari, perempuan mesti dapat bidadara...
Ye la kan...
Kalau pelayan dalam kapal terbang tu...
Lelaki dipanggil pramugara, perempuan dipanggil pramugari...
Jadi ramai yang ingat klau ada bidadari, mesti ada bidadara...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Khamis, 19 April 2012

Qariin... Teman kita daripada kecil...

Pernahkah anda merasa seperti ada orang yang ikut bila berjalan sorang - sorang??
Ataupun rasa macam orang kat sebelah anda ketika anda berseorangan...
Bagi yang penakut mesti rasa meremang bulu roma bila berseorangan...
Tahukah anda memang ada makhluk yang sentiasa ikut kita...
Daripada kita baru dilahirkan tahu x??


Itu la salah satu sebab anak yang baru dilahirkan menangis...
Sebab nampak kawan dia tu la...
Pernah tak dengar anak - anak kecik sembang sorang - sorang...
Sebenarnya dia bukan sembang sorang - sorang...
Tapi sedang sembang dengan kawannya ataupun dikenali sebagai Qarin dalam Islam...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Ahad, 15 April 2012

Apabila menduduki rumah baru...

Selalu kita mendengar pelbagai aduan apabila memasuki rumah baru...
Ada yang diganggu makhluk halus...
Ada yang diganggu binatan berbisa...
Ada yang tidak tenang apa bila berada di rumah baru...
Mesti macam - macam perkara telah dilakukan untuk mengatasinya...


Antaranya buat majlis bacaan Yaasiiin...
Ada yang panggil orang yang lebih beragama untuk memasang pagar...
Dan yang paling selalu sekali panggil bomoh...
Siap asap - asap lagi...
Tak tahu ke yang asap tu makanan jin??
Jadi, apa yang nak kena buat bila masuk rumah baru??
Di sini penulis nak kongsikan beberapa petua yang perlu dilakukan apabila masuk rumah baru...



Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Sabtu, 14 April 2012

Ingatlah keluarga anda...

Si ayah yang berehat di ruang tamu akibat kepenatan baru pulang dari kerja tiba - tiba disapa oleh anaknya yang baru berumur 7 tahun.
Anak : Ayah,boleh tak Faiz tanya sesuatu?
Ayah : Ya. Nak tanya apa?
Anak : Berapa pendapatan ayah sejam?
Ayah : Itu bukan urusan kamu, buat apa sibuk nak tanya?
Anak : Faiz saja nak tahu ayah, tolonglah beritahu berapa ayah dapat sejam bekerja di pejabat?
Ayah : 20 ringgit sejam. Kenapa nak tahu?
Anak : Oh...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Jumaat, 13 April 2012

Kisah seorang pelajar dengan Guru...

Kali ini penulis nak kongsikan mengenai sebuah kisah...
Kisah ini berlaku di antara seorang pelajar dan seorang guru...

Dialog ini terjadi apabila seorang pelajar bernama Ali bertanyakan soalan dalam kelas...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Selasa, 3 April 2012

Terlalu besar untuk pegang lama - lama...

Dah lama rasanya blog ni tak dikemaskini...
Minta maaf la kepada semua pembaca yang setia mengunjungi blog ini...
Terima kasih yang teramat saya ucapkan kepada yang masih sudi mengunjungi blog ini...
Untuk kali ini saya nak berkongsi satu cerita...
Cerita biasa tapi mempunyai dua maksud...
Jadi kepada yang rasa - rasa belum cukup umur lagi tu...
Jangan lah teruskan membaca...

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih