Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Ahad, 19 Julai 2009

Emel baru pelajar UTeM...

**kemaskini terbaru "Penyeragaman Semula Emel warga UTeM..."


 

Salam semua pelawat...
Penulis pun rasa masih belum terlambat...
Untuk mengucapkan Selamat Datang....
Kepada pelajar baru Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM)...
Bagi sesi kemasukkan Jun 2009...
Emel merupakan salah satu elemen penting dalam sesebuah Universiti...
Bukan sebab ap...
Senang nak bagi info kat pelajar2...
(Tapi kalau tak dak tiang telefon tak guna jugak kan... )




Bagi pelajar senior UTeM...
Pasti anda kenal sangat2 dua gambar kat atas tu...

Satu emel yang selalu digunakan ketika di Dewan Siber Kampus Industri...
Kalau nak print mesti kena bukak dulu emel tu...
Pastu klik PAC Request...




Pastu masukkan no matrik dan kod yang hanya bertahan selama 3 minit...



Dalam ruangan yang disediakan semasa nak print...
Kalau dah cukup masa online...
Mesti dia kluar macam kat bawah...




Pastu kena login balik...
Huh...

Ok...
Cukup la sikit2 crita pasal emel yang bakal dikuburkan tu...
Lagipun emel tu guna kejap sj...
Pastu Dewan Siber tu telah dipindahkan ke kampus induk...
Huh...
Rugi RM 4.45...
Tak sempat nak abiskan...
Huhuhu...



Mungkin disebabkan UTeM dah berpindah ke kampus baru sepenuhnya...
Maka emel pelajar yang baru diperkenalkan...
Emel ini merupakan kerjasama diantara UTeM dengan Microsoft...
Emel ni masih boleh digunakan walaupun anda telah keluar daripada UTeM...
Ntah kenapa Microsoft yang jadi pilihan...
Penulis pun tak tau...
Senang kot...
Kan UTeM banyak pengiktirafan daripada Microsoft...
Hehehe...

Untuk masuk ke emel baru ni...
Pelajar UTeM perlu mengklik di sini...
Pastu masukkan ID emel mengikut format kat bawah...

noMatrikPelajar@live.utem.edu.my


Password pulak masukkan 123456...
Kemudian ikutlah langkah - langkah yang telah ditetapkan...
Boleh tengok manual kat bawah untuk langkah - langkah seterusnya...

Manual Emel Baru Pelajar UTeM (server UTeM)
Manual Emel Baru Pelajar UTeM (server lain)

Kat bawah ni ada contoh antaramuka emel baru pelajar UTeM...




Lawa tak antaramuka emel baru ni...
Hehehe...

Bagi pelajar tahun kedua dan ke atas...
Atau yang emel lamanya masih wujud...
Anda masih boleh mengaksesnya sebelum dikuburkan...
Mana tau kan ada lagi maklumat penting...
Boleh backup ke emel baru...
Tak pun backup jer ke dalam hard-disk komputer...
Hehehe...
Setakat ni jer la artikel kali ni...
Sekian dan selamat mencuba~

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Sabtu, 18 Julai 2009

Payudara Isteri Diramas Oleh Lelaki Lain...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Setelah dua minggu tidak berjaya mendapatkan internet...
Akhirnya hari ini dapat la guna kejap...
Terima kasih la kat Sallehuddin a.k.a Sobek...
Diatas pemberian pinjam broadbandnya...
Semoga anda berbahagia kat Kem Kecemerlangan Akademik...
Lebih popular dikalangan mahasiswa dengan nama Kem Anugerah Dekan...
Hehehe...
Biasa la kan...
Lagipun...
Kat kem tu memang ada dekan kan...
Adeh...

Maklumla kan...
Sem ni kena dok kat kampung...
Tiang telefon pun tak der...
Internet lagi jauh la nak dapat...
Cammana la bebudak komputer boleh diletakkan di tempat macam ni...
Kedai komputer pun tak pernah wujud kat sini...
Huhuhu...

Nak isi air pun kena berjalan sejauh 300 meter...
Kira kalau pi tu botol kosong...
Balik rumah pun mungkin kosong jugak...
Hehehe...
Nak makan pun paling dekat 400 meter ke atas...
Tapi kalau yang makan mahal dan tak sedap tu memang dekat...
Tapi buat ap nak makan kat tempat macam tu...
Makan kejap dah lapau balik...
Kopak ak kalau macam tu...
Maunya duit untuk sebulan abis dalam seminggu...

Ok...
Cukup la ak citer sikit pasal kesusahan kat Kolej Kediaman UTeM Taman Murai Jaya...
Tajuk tak masuk lagi kan...
Tu la kan bila lama tak dapat internet...
Banyak sangat nak citer...

Abes tu...
Ape kene mengena tajuk tu dengan citer kat atas??
Hahaha...
Mesti ramai yang tertunggu-tunggu apa kaitannya tajuk tu...
Nak tahu citer??
Baca lah lagi...

Ish3...
Memang excited betul korang ye...
Nah gambar dia...



Macam mana???
Ok tak gambar tu???
Hahaha...
Saja jer nak tarik perhatian...
Sebenarnyer ak nak citer pasal Kolej Kediaman baru ak jer...
Jangan marah...
Nanti kena jual...
Sekian...


Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Jumaat, 3 Julai 2009

Selamat Tinggal Kedah...

Hehehe...
Tajuk kat atas tu tak boleh blah...
Macam nak pi jauh la pulak...
Padahal nk pi Melaka jer...
Pastu bukan lama pun...
Kejap je...
Tak sampai setahun pun...

Erm...
Nape ye tetiba gatai tangan nk tulis pasal bende ni...
Alaaa...
Bukan sebab ap pun...
Cuma ak dpt tahu kata sem depan ak akan tinggal kat hostel baru...
Hostel yang mungkin tak pernah wujud sebelum ni...
Hostel tu diaorang kata masih baru lagi...
Sebab sebelum ni pun ak tak pernah dengar pun...
Tempat dia pun ak tak tau kat mane...
Nama hostel tu kalau tak silap ak la "Murai Jaya"...
Nape diberi nama tu pun ak tak tau...MANMA Site
Hehehe...
Mungkin sebab banyak burung murai kot...
Tak pun tokei dia tu mulut murai...
Eh2... ap ak fikir plak ni...MANMA Site
Huhuhu...
Adeh...

Pagi 1hb Julai 2009...
Dalam tengah dok blur tu...
Tetiba plak posmen dtg...
Mula2 ak ingat tak de pape...
Sbb besa r kan bila posmen dtg...
Jadi ak pun pi la ambik surat tu...
Hahaha...
Gelak besar ak bila baca surat tu...
Ak ingat dh tak sampai dah...
Surat daripada UTeM...
Malas tol r UTeM ni...
Nama ngan alamat ak pun pelekat jer...
Dan nama kolej kediaman ak pun tak dak...
Macam nak halau kluar dari UTeM jer...MANMA Site
Hehehe... emo la pulak... adeh...
Pastu terdetik la plak nk pi laman web UTeM...
Ni dia info kat laman web tu...


MANMA Site

Klau tgk daripada gambar kat atas tu...
Murai Jaya tu adalah rumah teres...
Kan dia tulis Murai Jaya teres...
Klau btul la...
Sem 1 Tahun 2 atau sem 3 ni...
Ak tinggal kat rumah teres...
Huh...
Tak kan UTeM nak sewa rumah kot...
Satu fakulti nak tinggal...
Banyak jugak rumah kalau nak sewa tu...MANMA Site
Aaahhh...
Mimpi jer la ak...MANMA Site
Tapi kan...
Tgk peta yang diaorang bagi tu...
Walaupun peta tu tak berapa betul...
Rasa2nye Kolej Kediaman tu jauh daripada kolej2 lain...
Sebab ak tanye org yang agak terer gak pasal Melaka...
Dia kata hostel tu dekat area2 function malam aritu...
Erk... Jauh gak tu...

Erm...
Apa pun tak pe lah...
Alhamdulillah masih ada tempat tinggal...
Banyak lagi orang yang tak de tempat tinggal...
Cian diaorang...
Huhuhu... (insaf kejap...)
Cukup la setakat ni...
Selamat Tinggal pekan Jitra...
Selamat Tinggal negeri yang tercinta Kedah Darul Aman...
Ak mahu sambung belajar...
Tunggu kedatangan ak Melaka...
Sekian~


***********************************************************************************
*kemaskini*
11 Ogos 2010 - Peta ke Kolej Kediaman Universiti Teknikal Malaysia Melaka...

Klik gambar untuk paparan lebih besar

Petunjuk :
1. Kolej Kediaman UTeM Taman Murai Jaya, Durian Tunggal, Melaka.
2. Kolej Kediaman UTeM Taman Tasik Utama 2, Ayer Keroh, Melaka.
3. Kolej Kediaman UTeM Taman Tasik Utama 3, Ayer Keroh, Melaka.
4. Kolej Kediaman UTeM Murni, Bukit Beruang, Melaka.
5. Kolej Kediaman UTeM D' Apartment, Bukit Beruang, Melaka.
6. Kolej Kediaman UTeM Emerald Park, Bukit Beruang Melaka.
7. Kolej Kediaman UTeM Bunga Raya, Bukit Beruang, Melaka.

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih