Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Jumaat, 26 Disember 2008

Membina antena televisyen anda sendiri.......

Lama juga ye penulis tak mengupdate blog ni.......
Dah terlalu bersawang dah blog ni........
Jadi kali ni penulis nak buat satu tutorial la sikit pasai antena tv kat umah tu (atau kat mana2 pun la)......
Mungkin ada yang berfikir buat apa susah2 nak buat sendiri...
Kat kedai kan banyak jual... Kadang2 beli tv pun dapat free antena tv kan........
Penulis pun mula2 fikir camtu juga la..... tapi dah ada pengetahuan saya cuba kongsi la dengan semua kekawan.......

Sebenarnya bukan susah pun nak buat antena ni....
Anda boleh membuatnya sendiri daripada antenna yang lama ataupun membeli bahannya dari kedai aluminium yang terdekat. Kan itu lebih menjimatkan.....
Di bawah ini ialah rekabentuk dan ukuran yang telah dibuat dan diuji. Ianya sesuai untuk hampir semua siaran televisyen.......

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih