Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Khamis, 19 November 2009

MPV baru daripada Perodua...

Hmmm...
Sebelum nih kita dah pernah tengok MPV keluaran Proton...
Boleh tahan la kan walaupun tak berapa bagus...
Baru MPV pertama yang ada la jugak sikit hasil tangan Malaysia...
Walaupun MPV nasional pertama ialah NAZA Ria...
Tapi kalau tengok betul - betul sama jer ngan KIA Carnival...
(Terima kasih kat Ahmad Zhafri a.k.a JAP atas pembetulan... Sebelum nih penulis tulis KIA Carrens... Adeh... Terkeliru sikit model kreta nih...)
Cuma ubah nama jer...
Spec sama jugak...


Hmmm...
Oklah...
Cukup la setakat tuh dulu...
MPV daripada Perodua nih dikatakan dikuasakan dengan enjin yang sama dengan Toyota Passo Sette dan Daihatsu Boon Luminas...
Jadi enjin yang digunakan ialah enjin 1.5 liter...
Kalau betul la...
Tapi penulis ada jugak terbaca yang Perodua nak cuba enjin 1.3 liter...
Tunggu jer lah bila dah keluar nanti...
Kalau dah nama MPV tempat duduk mesti la 7 ke atas...
Jadi MPV nih boleh muat sampai 7 orang...
MPV nih juga dikatakan didatangkan dengan sport rim 15"...
Leh tahan jugak besar rim tuh...
Ap lagi eh...
Hmmm...
Tengok jer la gambar kat bawah nih...

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza

Perodua Alza


Kalau berminat harganya dalam RM57K hingga RM66k...
Bakal dilancarkan pada 23 November nih...

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

4 ulasan:

  1. M to A to N to M to A = say "MANMA"
    corectionn here, NAZA ria = KIA carnival not carren....
    herrrmm.. bgos ko post topic nieh, aku pon pestime tgk, hahaa..
    tp mcm MYVI d bsau kan...
    x kesah bpe litter pon,
    janji pickup+LongDistance = ckop++MANTOP...

    BalasPadam
  2. Erk...
    Salah model upenyer...
    KIA Carren tu NAZA Sutra kan...
    Hmm...
    Memang design dia sebijik macam MYVI...
    Yang bezanyer cuma saiz jer...
    Yang enjin tuh saje jer bagtau...
    Mane tahukan ade orang yang nak kisah...
    Hehehe...
    Papepun thanks to the comment...

    BalasPadam
  3. ahhaa... aku dh tgk produa alza
    pg2 lg aku dh g tgk (cuti sem ktekn, byk mse) hahaaaa...
    coment 1st - aku suke yg fullSpec nyeh, cantek2...
    2nd - tmpt brg kecik (x pdn utk 7seater)
    3rd - utk famly yg bru nk bli MPV ok laa..
    4th - interior kne la ngan harge...
    yg len2 tuh kre OK laa...

    BalasPadam
  4. hmmm...
    bgus r klau cmtuh...
    komen2 cmnih r ak tunggu...
    thanks for the info...
    ak pun x gi tgk lg...

    BalasPadam

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih