Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Isnin, 18 Ogos 2008

Perjalanan Pulang Ke KEDAH.........

Sabtu 16 Ogos 2008
Hari ni merupakan hari aku balik ke kampung sebab cuti pertengahan semester 1.......
Dalam pukul 6.30 aku menaiki bas dari Kolej Kediaman UTeM Bunga Raya ke Melaka Sentral (MS)..... Tiket bas aku dah beli 2 minggu yang lalu coz takut tiket abis.......
Bila dah sampai MS terus masuk la cari terminal bas yang aku nak naik........ dah jumpa aku letak kejap beg aku kat tepi pintu Terminal 1..... Memandangkan bas aku kul 9.30 mlm.... jadi aku ajak la kekawan round satu MS tu......


Bila sampai kul 8.00 mlm, pi la antar kawan aku yang nk balik ke Puduraya dulu...... pastu dah bas dia gerak, pi la pulak antar kwn aku yang nak balik JB... bas dia bertolak kul 8.30mlm.....
Pastu aku ajak la kawan aku yang nak balik Kedah skali ngan aku pi makan..... punyala cerewet sampai tak jumpa gerai... last skali makan kat kedai makan luar MS tu........ masa tengah makan tu aku msg la mak aku kata kau dok kat MS.....
Dah abis makan pi terus kat bas coz jam pun dah kul 9.15 mlm.......
Bas yang aku nak naik tu "Transnasional" Melaka-Sungai Petani-Alor Star-Kangar........
Bas bertolak dari MS tu tepat 9.20 malam walaupun masih banyak lagi tempat kosong kat dalam bas tu...........
Dalam perjalanan lalu lah Cubic (dan jugak tengok Cubic buat kali terakhir)...............
Pastu aku tidur.........
Bila aku sedar dia dah keluar ikut tol Seremban..... masa tu baru kul 10.15 mlm..... aku pun tertanya - tanya la pasai apa keluar ikut Seremban pulak ni........
Tunggu punya tunggu rupa - rupanya dia nak ambik orang lagi kat stesen bas Seremban tu........
Pastu bas mula bergerak dari stesen bas tu dalam kul 10.45 kot ( aku pun tak brapa ingat la).......
Masuk lebuhraya aku pun tido la....... Sampai kat kawasan R&R Tapah dalam kul 1.20 pagi (agak laju jugak bas ni).................
Driver bas tu cakap setengah jam saja atau 30 minit....... masa tu la ada yang pi beli makan..... yang pi solat Isyak.... yang pi tandas....... Masa aku naik balik atas bas tu aku nampak la satu bas parking kat sebelah..... nama bas tu aku tak brapa ingat la, tapi yang aku nak cakap bas tu hanya ada kerusi pemandu saja.... siap skali ngan wayar-wayar berjuntai - juntai (bas tak siap lagi)........
Bas bertolak dalam kul 1.45 pagi....... Aku macam biasala tido........... Dalam kul 4.20 pagi dah sampai Sungai Petani (SP) Memang laju dia bawak.... Cuba bayangkan kot Ipoh kan ada banyak bukit.... Patutnya lambat jugak la dia sampai Kedah.... ni tak ampai 3 jam dah sampai Kedah....... Aku dok ingat kat SP u dia nak berhenti kat stesen bas SP, tapi kat depan Balai Polis SP kat tengah-tengah pekan tu dia berhenti (terkejut jugak aku coz bas berhenti kat tepi jalan jer????) Pastu masuk balik lebuhraya ikut Sungai Petani.....Sungai Lalang........
Jalan sikit dia berhenti pulak kat R&R Gurun...... aku ingat kot nak berhenti rehat la tapi rupa - rupanya orang Gurun turun kat situ??????
Lepas berhenti kat Gurun aku tak mau tido coz aku nak tengok laju mana driver tu bawak....
Memang laju dia bawak..... mentang - mentangla kereta tak dak dia buat macam jalan dia sendiri.......
Kul 4.55 pagi dah masuk susur keluar Alor Star (U)........ kul 5.06 pagi berhenti kat Shahab Perdana (bukan kat tempat naik bas tapi kat depan Borong KH.....)...... Kawan aku kata dia nak pi lagi tu..... sebab tu dia tak berhenti kat tempat orang naik bas...........
Dalam kul 5.20 pagi ayah aku mai ambik balik umah.........
Sampai umah bukan tido tapi tengok hamster yang adik aku baru bela............
Sekian.............

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih