Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Ahad, 24 Ogos 2008

MANMA Pulang Ke Bunga Raya...................

23 Ogos 2008


Hari kembali ke Bunga Raya coz tiket aku ambik malam tu........
Jadi bas yang aku naik malam tu MAYANG SARI vvip seat....... 
Bas lain dah tak dak.... 
tak kan nak naik Durian Burung pulakkan...........
Maka aku naik dari Stesen bas Jitra lewat setengah jam dari masa yang tercatat kat tiket tu......


Jadi aku gerak 10.45 malam (15 minit masa tambahan dari setengah jam tadi)........
So, cambiasala kalau bas dari utara tak stop kat Shahab tak sah la..........
Jadi dari Alor Star 12.15 malam gerak.............. 
Aku tidur bila bas tu dah lepas Penang (jauh jugak tu dari Alor Star aku berjaga)......... 
Pastu dia berhenti kat mana tah... 
tapi yang aku pasti signboard dia tunjuk susur keluar ke Slim River........... 
waktu tu dalam kul 4.15 pagi....... 
sejuk nak mampus waktu tu........ 
dah la dengan hujan siap skali ngan air-cond lagi.........

Dalam kul 4.45 pagi bertolak la masuk balik Highway.......... 
Elok masuk highway sikit tak sempat nak pecut lagi aku ternampak la ada satu kemalangan (apa accident ngan apa aku tak tau coz malam ka gelap)....... 
Abis atas jalan berterabur ngan kaca (yang ni aku nampak coz lampu bas suluh)............
Kemudian lepas sikit susur keluar nak pi Shah Alam ada lagi kemalangan..... 
yang aku nampak kereta Waja dah kemek bonet depan.....
langgar apa aku tak tau........ 
dah la tengah bukit pulak tu.....

Pastu bas yang aku naik pun memulakan rutinnya menambahkan speed.....
bayangkan... 
Merc pun kena potong......... 
Pastu aku tidur lagi....... 

Sedar-sedar dah sampai kat Melaka Sentral (MS) .... 
tengok jam baru 6.50 pagi..... 
gila laju gila driver bas ni bawak........ 
Dah turun terus la pi kat surau MS belah bas domestik....... 
Lepas tu naik BasTuah terus balik ke Bunga Raya...........
Sekian.........

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
Kembali ke Atas | Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih