Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Selasa, 8 Julai 2008

Kehidupan di UTeM (Minggu Haluan Siswa-MHS)......

Ini merupakan sambungan daripada Perjalanan ke UTeM

MALAM HARI PENDAFTARAN

Kami semua dibawa ke kompleks sukan yang terletak kat Kampus Induk......malam tu hujan......abis basah.....pastu masuk dalam air-cond pulak.....fuh......macam dok kat kutub utara........
Sib baik tak kena dok kat atas...... kalau tak, beku aku malam tu............
First kena taklimat ngan Dekan Hal Ehwal Pelajar & Alumni atau nama popularnya HEPA.... Pakat khusyuk malam tu dengar taklimat dia.........

Habis taklimat kena nyanyi Lagu Negaraku, Negeri Melaka & UTeM..........
Time lagu Negaraku bergema satu dewan......Mai lagu Melaka adala jugak dengar suara (orang Melaka ja yang nyanyi).........Mai lagu UTeM dengar lagu saja suara orang satu haram pun tak dengar (mau ke dak pakat tak tau lirik).........
ngan bahagi kumpulan
Dalam kul 12.45 pagi bertolak balik ke Kolej Kediaman Murni........sampai dalam kul 1.15 pagi (kat pintu masuk coz x leh masuk dalam taman, nanti orang taman marah coz bising bunyi bas.....
Kami pun berjalan la masuk ke kolej kediaman yang terletak (rasa - rasanya) 300 meter (mungkin lebih coz aku tak dan nak kira, jauh sangat) dar tempat kami ditinggalkan...........
Malam tu tido kat kul 2 pagi.........

SEPANJANG MINGGU HALUAN SISWA (MHS)

Hari PertamaBangun kul 6.15 pagi (cheh kata ja 6.15, aku bangun kul 6.45 pagi), sarapan....... Pastu terkejar- kejarla bas coz dah lambat nk pi kampus induk............
Pagi tu kena nyanyi lagu yang macam tadi tu and macam biasala perkara yang sama terjadi.......
Pastu ada la ceramah (tah aku pun tak tau coz aku nyenyak tido tapi aku rasa amanat dari naib canselor UTeM kot..) hehehehe............
Disebabkan ramai yang tido maka abang2 fasi pun mencipta la satu teknik........


Teknik 1 : Tepuk....tepuk tepuk....te..puk
Teknik 2 : Satu kali tepuk......... Dua kali tepuk.............Tepuk ramai2......

(p/s : nak tau apa teknik tu kena la mai tanya penulis)

Petang pun taklimat, dan bermulala LDK pertama yang membosankan.........Malam tu taklimat pasai perasmian esok.........pastu tido kul 2 pagi


Hari 2

Pagi macam biasa.........
Cuma buat rheasel untuk majlis perasmian MHS sesi 2008/2009
Petang tu kena pakai baju batik yang diberi oleh pihak UTeM (biasala kalau nak panggil menteri kena la pakai baju kebangsaan)
Majlis yang terlalu skima tu berakhir ngan ucapan perasmian oleh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi...........
Malam tu hampir semua pelajar lelaki lambat sampai ke dewan sukan kat kompleks sukan kat kampus induk.......
Maka setelah semua pelajar masuk ke dalam dewan................
Abang Ben yang menjadi ketua fasi mengarahkan semua pelajar lelaki
GRANADE!!!!!!!!!!!!

Nak tahu apa granade.....tunggu sambungannya.........

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

1 ulasan:

  1. haha..teringat lak aku kat mhs haritu..abang ben, abang amin..grenade..haha

    BalasPadam

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih