Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Ahad, 22 Februari 2009

Naper lar.......


Mesti korang pelik kan nape aku tulis tajuk camtu.....
Aku pun tak tau sbb aku tetiba nak tulis tajuk tu.....
Bende ni disebabkan perkara yang terjadi kat aku dalam minggu ke 7 ni.....
Minggu ni aku rasa merupakan minggu yang agak susah dalam hidup aku....

Nape??
Minggu ni aku terpaksa membetulkan keadaan kelas aku......
Minggu ni jugak la aku tetiba tak lalu nak makan, rasa sangat pening dan tension......
Dan..... minggu ni jugak lar masa aku tengah tulis artikel ni mak aku antar mesej yang tok wan aku masuk hospital ......

Perkara pertama yang aku terpaksa betulkan ialah khabar angin yang terbang melayang dari orang yang aku rasa sangat rapat dengan aku.....
Ape khabar anginnye???
Mana leh cakap...... benda dah susah2 aku cuba betulkan nak bagitau kat korang......
Mungkin dia terlebih risau kat aku..... bgus jugak. hehehehehe......
Ada la jugak orang yang masih risau kat aku selain orang tua aku.....
Yang len tu jangan kecik hati sebab  aku tak sebut kat sini...... hehehehe.....
Yang sorang ni mungkin panik dan tak dapat mengawal kemarahan.......
Tu yang dia bertindak diluar jangkaan........
Tapi.... sampai skrg ni pun aku tak tau macam mana keadaan masalah ni......
Kepada yang tahu siapa yang terlibat....
Aku harap anda semua tidak membencinya..... kerana aku rasa dia tak boleh nak kawan perasaan jer.....
Kalau makan dalam pun, jangan benci dia.....
Dia pun manusia jugak..... mesti ada wat benda diluar jangkaan, kalau tak bukan manusia lar......
Lagipun dia tu banyak angin...... hehehehehe......

Ok.... dah2...... tu yang pertama....
Lepas tu plak aku tetiba tak lalu nak makan, pening, loya, pastu tetiba jer aku rasa macam masalah besar bakal menimpa aku......
Rupa2 nya benda tu betul2 terjadi......
Mak aku penat (asthma).... pastu tetiba jer ngah aku tulis post ni mak aku telefon cakap yang tok wan aku masuk hospital sebab strok.....
Strok tu aku rasa sebab ada orang langgar tok wan aku 2 tahun lepas malam 27 Ramadan.....
Ni mat rempit punya pasal lar ni.....
Wheelie2.... tak buka lampu....... pastu langgar tok wan aku.....
Padahal tok wan aku bukan dok kat tengah jalan pun.....
Dia dah ke tepi dah tu..... sampai lagi 2 langkah lagi nak masuk parit kat sebelah.....
Tapi budak tu mai cari tok wan aku jugak......
Patah kaki tok wan aku malam tu......
Dekat setahun tak jalan.....
Pastu pagi 27 Ramadan tahun lepas plak tok wan aku tetiba lumpuh sebelah badan.....
Kul 10.30 pagi...... yang first tu lepas terawih.....
Pastu tak boleh jalan dekat 2 bulan jugak......
Sekarang kena strok plak...... kul 11.30 td masuk Hospital Sultanah Bahiyyah, Hutan Kampung, Kedah.....
Doktor kata ada pendarahan berlaku kat dalam otak......
Kalau nak wat operation peluang untuk hidup sikit sangat.....
Sebab tok wan aku dah umo 80 thn.....
Mungkin ada kesan sampingan......
Pastu kosnyer mahal......
Family aku mana leh dapat duit secepat tu......
Jangan salah faham...... aku bukan nak mintak derma.....
Aku cuma nak mintak kalau boleh korang tolong doakan agar tok wan ak selamat jer.....
Yang len aku tak leh nak mintak..... sebab tu bukan di bawah kuasa aku.....
Dah la sket2...... aku pun tak tau apa yang jadi kat tok wan aku skrg ni.....
Nanti salah fakta pulak........

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih