Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Selasa, 24 Februari 2009

Kepintaran seekor ayam.........

Di sebuah ladang ternakan ayam... kelihatan seekor ayam jantan yg tua duduk
termenung... .masih terngiang-ngiang di telinganya perbualan tuannya utk
membeli ayam jantan yg masih muda... apa tidaknya ..di kawasan yg mempunyai
25 ekor ayam betina itu... hanya dirinya sja yg jantan dan diharapkan untuk
memastikan ayam betina yg lain mampu bertelur... sedangkan dirinya sudah
semakin tua... .mana la larat kan...

Satu hari seekor ayam jantan yg muda mula berada disitu... pastinya dibeli
oleh tuannya... si ayam muda begitu angkuh membawa ayam2 betina di hadapan
si ayam tua... ayam tua hanya mampu menahan marah... tersenyum sinis... .

Dia tahu itu bukannya satu-satu ayam jantan muda yg pernah hadir dikawasan
itu... namun kerana kepintarannyalah dia berjaya mengusir semua ayam2
jantan yg lain...

"Apa kata kalau kau beri aku 10 ekor ayam betina... kau ambillah lagi 15
ekor...," kata ayam tua...

"Mana boleh... kau tu dah tua... bagila can kat aku yg muda ni...," kata ayam
muda dengan angkuh...

Lantas ayam tua mencadangkan agar satu perlumbaan diadakan dan pemenangnya
berhak mendapat semua ayam betina yg ada... si ayam muda bersetuju...

Pertandingan yg ditetapkan adalah lumba lari 400m... tetapi ayam tua
meminta supaya dia dibenarkan berlari dahulu kerana dirinya sudah tua...
ayam muda bersetuju... ayam tua mula berlari... nun dihujung sana ayam muda
mula mengejar... semakin hampir... .

Dan tiba2...
DUM!!!!! Tuannya menembak si ayam muda... dengan kesal mulutnya membebel......
AKU X TAU KENAPA SEMUA AYAM JANTAN MUDA YG AKU BELI NI GAY...
TAUNYA KEJAR AYAM JANTAN JUGAK... .DAH LA TU...
NGAN AYAM TUA PUN DIA LAYAN JUGAK!!!

... ayam tua tersenyum kemenangan... ."
hehehehe....

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
Kembali ke Atas | Orang Sedang Membaca Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih