Social Icons

twitterfacebookgoogle plusmyspacerss feedemail

Sabtu, 20 Jun 2009

Gagak, Ayah dan Anak...

Hai semua...
Sempena hari Bapa, penulis nak kongsi satu cerita...
Tapi sebelum tu...
Kepada Ayah penulis...
Kepada Bapa2, Papa2, Abah2, Abuya2, Daddy2 dan apa2 lagi la perkataan yang sewaktu dengannya...
Tak lupa juga kepada yang bakal memegang gelaran tu selepas ini manma90.blogspot.com...
Penulis nak ucapkan...
manma90.blogspot.com SELAMAT HARI BAPA... manma90.blogspot.com
Teruskan membaca dan sama2 kita hayati ceritanya...

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Selasa, 16 Jun 2009

The Final Destination...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...
Kali ni sy nk cerita pasai movie pulak...
Maklum lah skrg ni dh gila movie plak ...
Huhuhu...

The Final Destination

Tgk sj gambar kat atas tu mesti ramai yang tahu filem ini...
Mungkin ada tak sabar2 nak tunggu tayangannya...
Tak kurang juga yang tak sedap badan bila dengar filem keempat bg Final Destination bakal kluar pada 27 Ogos 2009 di MALAYSIA...blogger-emoticon.blogspot.com

Apa????
Filem ni kluar kat Malaysia dulu?? ...blogger-emoticon.blogspot.com
Tak percaya?? Ni dia sumbernya...
Filem ini juga dikenali sebagai Final Destination 4 atau Final Destination : Death Trip 3D...
Tetapi telah diberi penjenamaan semula...

Maka jadila namanya The Final Destination...
Filem ni agak unik sikit berbanding filem sebelumnya (depa katala)...
Sebab filem ini menggunakan teknologi HD 3-D...
Jd, fhm2 sj la cmmana gambar dia...
Filem ni dikatakan merupakan filem pertama dalam sirinya yang pakai teknologi canggih ni...
Kalau filem pertama pasai Kapal Terbang...

Filem kedua pasai Kemalangan Jalan Raya...
Filem ketiga pasai Roller Coaster...
The Final Destination ni pulak pasai kemalangan jgk...
Kemalangan masa tgk perlumbaan kreta...
Hmmm...
Mungkin ada yg tak faham ap yg penulis nk bgtau...
Jd bolehla tgk Trailer kat bwh ni...
Sekian...
Terima Kasih pasai luangkan masa baca post ni




Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Rabu, 10 Jun 2009

Membuat "Read More..." pada post untuk Blogger...

Huh.... sy rasa banyak dh org yang wat tutorial cam ni....

Jadi.... untuk tutorial ni saya guna "read more" versi yang saya guna pada blog saya ni....
Versi ni membuatkan post anda dikembangkan pada tetingkap baru...
Ish... susah jugak nk terangkan....
Pastikan anda menggunakan template versi XML untuk mengikuti tutorial ini....
Jd ikut lar tutorial ini untuk lebih memahamkan diri anda....

Mula-mula pi kat Layout->Edit HTML...
Sebelum wat apa-apa klik 'download full template' dulu untuk backup.....
Kot-kot silap buat boleh dapat balik template yang asal......
Hehehe......



Sebelum mula mengedit, pastikan anda telah menanda pada kotak 'expand widget templates'....



1. Cari </head>dalam template anda.....
    Kalau malas guna [CTRL+F] untuk cari.......
Pastu masukkan code kat bawah ni sebelum </head> tu.....

<script type="text/javascript"> function toggleIt(id) {    post = document.getElementById(id);    if (post.style.display != 'none') {       post.style.display = 'none';    } else {       post.style.display = '';    } } function showFullPost(id) {    var post = document.getElementById(id);    var spans = post.getElementsByTagName('span');    for (var i = 0; i &lt; spans.length; i++) {       if (spans[i].id == "fullpost")      spans[i].style.display = 'inline';      if (spans[i].id == "readmore")        spans[i].style.display = 'none';   } } var fade = false; function showFull(id) {    var post = document.getElementById(id);    var spans = post.getElementsByTagName('span');    for (var i = 0; i &lt; spans.length; i++) {       if (spans[i].id == "fullpost") {          if (fade) {            spans[i].style.background = peekaboo_bgcolor;            Effect.Appear(spans[i]);          } else spans[i].style.display = 'inline';       }       if (spans[i].id == "showlink")       spans[i].style.display = 'none';       if (spans[i].id == "hidelink")       spans[i].style.display = 'inline';   } } function hideFull(id) {    var post = document.getElementById(id);    var spans = post.getElementsByTagName('span');    for (var i = 0; i &lt; spans.length; i++) {        if (spans[i].id == "fullpost") {           if (fade) {             spans[i].style.background = peekaboo_bgcolor;             Effect.Fade(spans[i]);           } else spans[i].style.display = 'none';        }        if (spans[i].id == "showlink")           spans[i].style.display = 'inline';        if (spans[i].id == "hidelink")           spans[i].style.display = 'none';    }    post.scrollIntoView(true); } function checkFull(id) {    var post = document.getElementById(id);    var spans = post.getElementsByTagName('span');    var found = 0;    for (var i = 0; i &lt; spans.length; i++) {        if (spans[i].id == "fullpost") {           spans[i].style.display = 'none';           found = 1;        }        if ((spans[i].id == "showlink") &amp;&amp; (found == 0))           spans[i].style.display = 'none';   } } </script>

2. Cari <div class='post-body'> dan tukarkan kod selepasnya seperti dibawah...

<div class='post-body' expr:id='"post-" + data:post.id' >   <b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>     <style>#fullpost{display:inline;}</style>     <p><data:post.body/></p>   <b:else/>     <style>#fullpost{display:none;}</style>     <p><data:post.body/></p>     <span id='showlink'>       <a expr:href='data:post.url'>Read More......</a>     </span>     <script type='text/javascript'>       checkFull("post-" + "<data:post.id/>");     </script>   </b:if> <div style='clear: both;'/> <!-- clear for photos floats --> </div>

3. Klik [Save Changes]...

4. Masukkan kod <span id="fullpost"> ke dalam setiap post yang anda mahu ringkaskan...

Contohnya...

Tuliskan permulaan ataupun ringkasan disini...
<span id="fullpost">
Yang lain kat dalam ni...
</span>

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

Isnin, 8 Jun 2009

Tumbangnya 2 Pembunuh...

Salam sejahtera semua... (salam tu mmg sejahtera dh... adeh...)
Kali ni ak nk kongsi la satu cerita...
Cerita ni berlaku kat kampung ak...
Memang lama dah pembunuh ni mengancam kampung tu terutama kawasan umah tok ak...
Dah banyak kali dah dia cari pasal...
Memang tak pernah takut langsung...
Mentang - mentang la dia lari laju...
Dia ingat boleh lepas...
Huh...
Hari lain boleh la...
Tapi hari tu...
Dia terkantoi plak...
Jadi kena bunuh dengan tok ak...

Mesti ramai yang tertanya-tanya sapa la pembunuh tu...
Tapi memang dia suka bunuh la...
Terutama anak ayam...
Pembunuh tu orang panggil Biawak...
Dalam BI dipanggil Alligator...
Sebelum ni dah banyak dah kena bunuh...
Tapi kali ni saja ak nak uat cerita...
Dah ilang idea...
Huhuhu...
Ni ak sertakan gambar2 pembunuh tu...

Gambar Pembunuh sebelum dikebumikan
Gambar tempat pengebumian

Gambar pembunuh sebelum dikambus

Hmmm...
Tu jer yang ak nak citer...
Hehehe...
Jangan marah...
Nanti kena jual...peace

Suka Artikel ini? :

Ikut MANMA Site di facebook :

 
Kembali ke Atas | Disokong oleh | Dibina dan dikemaskini oleh "MANMA™ Site"
Kualiti terbaik menggunakan atau atau pada resolusi 1024x768 atau lebih